Årets äventyr

Igår var det den stora dagen, jag och Frida skulle ut på årets äventyr till häst!!
Vi hade bestämt oss för att rida en runda på 2,5-3mil efter karta, vi skule va ute en heldag med fika och vi hade även bestämt ett stopp hos Fridas svärmor där hästarna skulle få vila och vi skulle få gröt att värma oss med, men om ja säger så här, inte mycket blev som vi hade tänkt oss....

Vi träffades tidigt på morgonen, packade med oss allt vad som krävs för en hel dag på häst och lite till, sen gav vi oss av.
I början gick det riktigt fint, eller fram till första korsningen ;)
Jag kan säga att vi var ute och red i 8,5h och i ungefär 7h var vi vilse ;)
Vi blev fotograferade av danska turister, vi fick en ny vän som fick hjälpa oss att hitta, vi red för bi ett helt gäng som eldade å drack öl mitt i skogen.
Som sagt det var en väldigt händelserik dag!!
Och om ett skratt förlänger livet så kommer jag och Frida bli 425år gammal, jag har nog inte skrattat så mycket på en dag på riktigt länge!!!


En bild på min utsikt hela dagen, haflingern "Biffen" som jag red...


Frida på hennes häst för dagen "Degen", här står dom i några gammla hus ruiner från verums gården, detta var den lilla stunden vi visste var vi var någonstans ;)


Rullen me täcke till hästarna och sitt dynor till oss som min häst bar på hela dagen, men det komm inte till användning för vi kom ju aldrig fram till Fridas svärmor....


Det gäller att hålla humöret uppe trots massa fel ridningar!


Fridas utsikt hela dagen, Degens hals


Frida och Degen vid Verums kyka


Sä här mörkt var det innan vi kom hem...

Tror inte jag ska gå in nogare exakt hur fel vi red, men ja kan ju säga så mycket som att vi har nog hittat en egen runda som ingen visste att den ens fanns ;)

hej å hå luden tå

Kommentarer
Postat av: Mia o:c

Där finns bara ett ord för dig, "heltokig"



Vi önskar er en trevlig nyår och ett fantastiskt 2009.

Kram från Mia, Etna o Hekla

2008-12-31 @ 01:30:45
URL: http://www.agilityetna.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0