Cirkus Scott på turné

Om man vill veta hur det är att komma hem till ett fullständigt kaos el till en cirkus med mildare ord så ska jag försöka beskriva det här. 
Jag  slutar kl 16 då jag studdsar in i bilen och kör till Boalt (bor där för tillfället för mina föräldrar är på semester) när jag kör in på gårds planen behöver jag inte ens stänga av motorn eller öppna bil dörren för att cirkusen i huset har börjat...
När jag väl har samlat kraft i ungefär ½sek kliver jag ut ur bilen och hör nu tydligare hur cirkusen pågår, tar upp mina nycklar och låser upp dörren. Nu tar jag i dörr handtaget och precis i detta skede har jag väldigt blandade känslor, för jag vet vad som väntar mig innanför samtidigt är det skönt att komma hem. Sagt och gjort så öppnar jag dörren, då på börjas ciruks scotts triumf nummer att visas vilket består i att en amris (min Kaja) springer ut skrikande, ja du läste rätt inte skällande inte gnällande utan skrikande, i sin högsta fart springer hon runt pappas fågel voljär och hela tiden har hon samma skrikande läte.
Innan för i köket står det två flat coated retriver (mammas två hundar jag passar, Indus och Nolte) hoppande jämnfota upp och ner samtidigt som dom konstant skäller! Precis var enda matta som finns i huset ligger i stora högar på golven. Katten står på diskbänken och jamar efter mat.
För alla dessa djur är nog helt säkra på att dom har inte fått mat på minst en vecka och att vi inte sett varandra på minst en månad...
Mitt i denna väldigt högljuda cirkus ska jag försöka så snabbt och smidigt som möjligt ta deras mat skålar och ge dom mat vilket tar ungefär 2min men hela tiden pågår detta fenomenala uppträdande...
När väl alla har ätit och kommit ut på framsidan byter jag kläder för att ge mig ut i skogen på en lång avslappnande promenad kan man tro, men ack så fel man kan ha!
Så snabbt jag går ut igenom köks dörren börjar cirkusen på akt nr2... Denna gången står det två flat coated retriver och hoppar vid grinden samtidigt som dom både skäller, gnäller och drar i varndras pälsar.
När jag kommer till grinden och öppnar den så är det som att släppa ut kossor på grönbete!
Alla springer till höger och vänster samtidigt som alla måste låta och bitas och brottas med varandra.
Men nu går vi från gårdsplanen och ut i skogen alla hundar är lösa och springer med sin högsta hastighet ungefär 300m innan alla tvär vänder och springer lika fort rakt emot mig!
Jag ber en stilla bön att dom hinner stanna innan vi frontal krockar!
Efter ungefär 500m brukar alla lugna sig och man kan slappna av i sina röd sprängda ögon...
Och det mest underliga är att detta händer inte ibland utan VARJE dag när jag kommer hem!
Så det där med att ta en lugn promenad efter jobbet för att rensa huvudet överlåter jag med varm hand till någon annan som inte har cirkus scott hemma i sitt hus ;)

Och så har jag en önskning, hoppas jag får behålla strömmen trots blås ovädret som pågår just nu och att jag även får ha ström på lördag när nästa storm ska komma :(

hej å hå luden tå


Kommentarer
Postat av: Magnus

Hej
Vad trevligt med cirkus. Blir du av med strömmen får du komma ner så fixar vi något tuggbart och drickbart.
Ha det gott och låt inte spökena ta dig.

Kram

2008-02-28 @ 00:08:35
URL: http://allsmaktigealma.blogg.se
Postat av: mamma och pappa

Det ar val harligt att vara efterlangtad!!! Vad vore livet utan hundar och foraldrar som atar semeter??Jo sakert lungt och skont! Se det som en utmaning,vi kommer ju hem igen ,tror vi.......

2008-02-28 @ 15:41:06
Postat av: Malin T

HAHA! Jag ser hela cirkusen framför mig.... Galnare hundar än familjen Bordings få man leta efter...

2008-02-28 @ 21:14:30
Postat av: Jenny

Jag & Ben skratta sa vi grat, jag kan se dom framfor mig. Kramar

2008-03-06 @ 13:00:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0