då va ja oxå en blogg nörd

jaha då sitter ja här å skriver i min blogg...  funderar på vad ja ska skriva så här första gången, skulle väl vara något smart å klämmigt men ja undrar om de blir de....

ja tänkte nog mest fylla denna blogg me olika galna upptåg som händer i mitt liv och berätta om konstiga saker som ja ställer till me titt som tätt.

fast just idag har varit som en dag i mängden, en grå vanlig dag bestående av jobb å träning av min hund alltså inget direkt spännande el upphetsande... bara en vanlig dag som en typisk "svensson" men om de e något dåligt låter ja vara osagt....
frågan e om ja verkligen har ett så innehållsrikt liv så de e något att blogga om men de lär ja väl märka...

fast ja satt å tittade på fotbolls cup i älmhult i lör å för mig som inte förstår något om fotboll borjade efter att tag undra varför man skriker tex "heja blåa" "jobba nu gröna" "backa hem röda" varför i hela fridens namn kan man inte säga de laget heter istället för färgen på tröjorna? som tex "heja glimma" "jobba hemmåt osby" måste bli jobbig om båda lagen har samma färg... el skriker man då "heja er me västarna"? hmm... en liten frågeställning  bara..

nej nu blir de nog inte roligare än såhär idag.

hej å hå luden tå...

                                                                                    
                                                                   detta är min trogna följeslagare Kaja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0