Ännu en tävlings dag

Då va jag hemma igen efter ytterligare en tävlings dag i Hässleholn, idag hade Kaja kopplat på öronen och gick SUPER fint i hopp 3 men tyvärr hade hon lite väl bråttom i alla tunnlar och slog runt så vi tappade massor av tid.
Hon är nämligen lite väl galen ibland så hon springer så "tass fästet" släpper och då tar det ju en hel del tid innan hon har kommit upp igen och fått upp farten, men jag ska inte klaga för hon va verkligen super fin att köra!! :)
lite bilder från hopp 3

image120
Hej hopp!!

image121
Snacka om "tryck" i baken genom slalom! ;)

image122
Full fart framåt!

image124
Att svänga gick som en dans!

Sen kommer vi till agility klass 3... Åter igen hoppar Kaja av A:et så jag får ta om henne och diska oss.. suck!
Igår tog hon A:et helt perfekt men idag var det som bort blåst! Nedrans hund!!
Vet inte hur jag ska komma åt problemet heller, tränar det hemma med ladding till tusen, leksak och godis på andra sidan. Kan hoppa och skrika, kasta saker hon går hela vägen ner och står still till hon får okej, men på tävlingar vet jag aldrig om hon tar det eller inte.
Har ALLTID tagit om henne, aldrig låtit henne fortsätta men lik f.. hoppar hon 5 av 10 gånger på tävling!!
Någon som har ett tips?!?!?! Är hjärtligt tacksam! :)
Här är iallafall en bild av oss precis när hon har hoppat av och jag tvärr stannar för att ta om henne...
image123
Som ni ser på bilden landar hon långt ifrån A:et, hon hoppade LÅNGT innan kontakfältet!
Än en gång så undrar jag så vart det där "snöret" Mia tappert försöker att lära mig tog vägen?
Skulle nog behöva mer än länk eller bogserings lina mellan mig och Kaja...
ja ja hoppas ni har några tips och råd

hej å hå luden tå

Kommentarer
Postat av: Mia

Ja du, de där snöret kanske har tappats på vägen ;) Vi ska fixa till de, lovar! Sen räcker det inte bara med ett snöre, ibland måste man titta på sin hund oxå! *ler*
Ha en fin vecka!
Kram M

2008-05-19 @ 11:50:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0