En helt vanlig kväll

Idag är det en helt vanlig tisdag kväll, iallafall vad jag trodde när jag slutade jobba kl 16...
Det började med att jag ska passa Gizmo till Malin som fick rycka in och jobba hela natten, inga problem tänkte jag!
En hund mer eller mindre!

Jag och mamma hade bestämt sen innan att vi skulle träna lydnad ikväll, satsar på att snart tävla lydnads klass 2
med Kaja.
När klockan va runt 17 ringde Bella och berättade att hon har fått en allergisk reaktion antagligen på pencelinen
(eller hur det nu stavas) och ska in till akuten och undrar om jag vill passa hennes aussie Zappa under kvällen och eventuellt natten, klart jag svarar ja!
Man ställer ju upp för sina vänner!!!!

Jag och mamma skulle träffas på klubben kl 18 så Bella kom dit med Zappa och sen körde hon, där stod jag med 4st hundar... ha ha ha... helt vanlig tisdag kväll....

Jag och mamma började med att gå en runda och innan vi va tillbaka var vi rörande överrens över att vi aldrig skulle
ha 5 hundar samtidigt ;)

Sen började vi träna Kaja, hon va helt spattig i början och kunde inte alls gå fritt följ utan sprätte mest omkring som en unghund... Men resten gick bara fina fisken! Min fina flicka!!

Sen blev det mammas tur med sin flatte Nolte, vi höll på mycket med hans positioner under frittfölj och fick rätt bra kläm på det i slutet med hjälp av klicker och ett staket ;)

Glada avslutade träningen genom att på sitt lilla vis gör det hon kan med livet som insats...
Det är nämligen så med Glada att oavsett vad hon gör, om det är att dra i koppel, jagar bollen, tränar slalom, springa lös, skälla, ligga plats, ja som sagt oavsett vad det än är hon gör så gör hon allt med livet som insats! 
Hon ger precis allt hela tiden...
Så även i träningen, som mamma sa, hon kan bli sjukt duktig för hon har rätt energi och viljan till att gå hur långt
som helst!
kul att höra!!

Efter det körde jag hem och utfodrade alla dessa vrål hungriga hundarna, dom hade visst inte fått mat sen förra julen... ;)

Kaja har lagt sig uppe i soffan (där endast hon får vara) och tittar på alla hundar och sen mig med en frågan blick som verkar säga, mamma ska vi verkligen ha dessa hos oss hela tiden?!?!?! 
Hon är för härlig min gamla dam! :)

Nej nu ska jag sätta mig framför tv och försöka få ett helt vanligt avslut på en helt vanlig tisdag kväll ;)

hej å hå luden tå 

Kommentarer
Postat av: Bella plutt & Zapp

Min Super fina vän som alltid ställer upp...

Tack massa Malin =x.... Zapp hade haft super skoj, och berättade långa historier om äventyr när vi kom hem. För att till slut falla in i dvala för natten..

Hela familjen Bergström va super trötta!!

Kramar!!

2008-11-26 @ 13:13:24
URL: http://www.nogg.se/mina
Postat av: Magnus

Dundrar inom och lämnar min nya bloggadress.



Ha det gott



Mvh Magnus,Alma o Fenja

2008-12-03 @ 14:33:37
URL: http://fenjaochalma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0