Bjuv

Igår bar det av till årets sista tävling, den gick a staplen i Bjuv och jag skulle springa 4lopp, 2 individuella och 2 lag lopp.
Ja kände mig sådär laddad och på g, med tanke på mina ben.
Hade inte direkt humöret på topp och någon vinnar skalle med mig när vi lämnade Osby...
Vä på plats så var det en stund innan jag skulle spring så jag, Tina & Malin hann sitta och prata skit och skratta, riktigt roligt!!!! ;)
Sen började agility lag klassen, jag diskade mig och Kaja, tänkte va smart och springa en kortare väg för att minska antalet steg för ina ben, men glömde kalla på Kaja så hon tog fel väg.
Men dom andra i laget skötte sig så vi vann den klassen.

Sen var det dax för individuell hopp3, den banan passade mig och Kaja med några "fartiga" sträckor och sen lite svårare parti, sagt och gjort så nollade vi och fick SM poäng! Blev inget fint lopp vill jag lova, iom jag kom bakom Kaja hela tiden nu när benen gör ont så blev det lite nödlösningar här och var men vi fixade iaf det!

Sen blev det agility klass 3, starten gick super fint, tajta svängar på dom två första hinderna, hela vägen ner på bommen och sen fick jag till en sån sjukt bra sväng över en oxer efter vippen så jag tror tom Mia skulle fälla en tår om hon hade sett det, precis vad hon lärt mig, blev själv förvånad över att jag kunde ;)
Men efter den fina svängen kom jag återigen efter Kaja pga benen och hon tog fel tunnel ingång, kan inte klandra henne!

Sist på dagen så var det hopp lag klass, funderade länge på om jag skulle starta eller inte... Men envis som jag är så slutade det med att jag startade, kan säga att det loppet bestod eg bara av konstig handling och misstag men på något sätt så löser Kaja det åt mig och verkligen  krigar sig igenom banan trots att hon inte har någon direkt hjälp av mig.
Halva banan var en ren kamp mellan smärt-centrat i hjärnan och min envishet...
Men vi kom iaf i mål nollade och laget vann igen!!! Heja oss!!!

Men idag har jag inte mkt ben att gå på... får vila hela dagen, ska bara förklara det för hundarna ;)


Jag och Kaja i ho3, ser du var på hindret hon hoppar Mia?? Lite har vi lärt oss!! ;)

hej å hå luden tå 

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag tyckte ni var kalasduktiga igår! Du kämpade på med ditt inflammerade ben och sprang som tusan! Go go! ;)

2008-10-12 @ 10:53:52
URL: http://www.agilida.se
Postat av: Pia

Hej på dej !

Bra jobbat Malin med tanke på dina dåliga spiror, kul att laget vann iallafall. Ta det nu lugnt så bennen hinner bli bättre innan du sätter igång igen m agilityträningen. Du kan ju sitta o blogga lite.



Ha de gott/ Pia o vovvarna

2008-10-12 @ 12:21:44
URL: http://doglady.bloggsida.se
Postat av: Lillan

Tack för i fredags "trevligt trevligt"

Det gick bra ändå ser jag fast dina dåliga ben.

Duktiga Kaja!!!



Kramar Lillan,Snowie&Jolly

2008-10-12 @ 13:28:20
URL: http://bloggis.se/Lilleba
Postat av: Malin, Signe o Eddie

Gratulerar till fina plac! Vila nu ordentligt..

2008-10-12 @ 13:45:42
URL: http://freewebs.com/malinsigne
Postat av: Helena & Dito

F´låt att jag inte hörde att du hejade på oss...lovar du ska få en STOR kram som kompensation nästa gång vi ses =).

Puss & kram/H+D

2008-10-14 @ 21:05:30
URL: http://www.rtvadtva.blogtown.se
Postat av: Mia o:c

Ohhhh vad ni e duktiga! Måste säga att det var strongt att hålla ut hela dagen med dem benen du har...

Är du säker på att fotot inte är redigerat ;) Mkt snyggt!!!

O ja, glöm inte träna på "Etnasvängen" ha ha ha

Kram från Oss

2008-10-14 @ 22:58:26
URL: http://www.agilityetna.com
Postat av: Bella plutt o Zapp

Malin UPPDATERA!! =P

//Bell.

2008-10-16 @ 10:47:21
URL: http://nogg.se/mina2bus

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0