En lugn tisdag kväll

Idag har jag och hundarna bara tagit det lugnt, först var hundarna ute i en timme och promenerade sen åkte vi med Frida för att titta på en häst.
När vi kom hem blev det klicker träning för båda, håller på att klicka in att dom ska ha alla fyra tassarna i en liten låda för kropps krontroll, går riktigt bra!
Kaja har 3 tassar i och Glada har båda framtassarna i efter bara 3 träningar!
Sen vilade vi på soffan en stund, skönt!! Inte så ofta jag har möjlighet till det...

Sen fick jag spring i benen och tog hundarna på 1,5tim promenad. Hade dom lösa för att träna Glada...
för i söndags var vi i en skog som ligger ungefär 100m från oss, där det är en "gammal" lekplats mitt i skogen, så där ligger däck på rad, ett stort svart plast rör, massa stockar och smala halv höga bänkar.

Dit går jag med hundarna för att ha kul, riktigt roligt att se dom springa över däcken och riktigt få tänka för att inte trilla, dom springer utan problem igenom röret, balanserar på stockarna och på bänkarna.
Men helt plötsligt när vi är där kommer Glada på att hon nog aldrig kunnat inkallning...
När jag skriker på henne tittar hon på mig som jag vore korkad och sa med blicken, tror du jag tänker komma nu eller??
Då blev jag duktigt förbannad och vi hade en "liten" dust om detta...

Men idag nu på den senare promenaden släppte jag dom båda och när jag skrek på Glada gjorde hon som hon alltid gjort, vänder 180grader springer i full fart emot mig hoppar med fram tassarna i min mage och lyser, vad ville du?
Så förhoppningsvis var den dusten över för ett tag :)

hej å hå luden tå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0