Sofiero

Va i Sofiero och tävlade igår, va internationell agility och hopp klass.
Första tävlingen sen Kaja började äta blodkorv och haft 3v vila, så jag hade inga som helst krav eller förväntingar, åkte bara dit för att kolla av om Kaja har blivit bättre och hur mycket hon orkade.
Första klassen var agility, inte en super svår bana, något trång på vissa ställen men rolig om man fick flyt i den, vilket jag och Kaja fick! Hon gick inte riktigt för fullt men det gör hon aldrig när det är halt underlag, oavsett om det är innomhus matta eller som igår blött lerigt gräs. Men vi kom igenom nollad och kom på 8plats!
Det tycker iallafall inte jag är illa pinkat iochmed hon varit sjukskriven ett tag.

Sen var det dags för hopp klassen, gick oxå jätte bra! Klurigare bana men samtidigt rolig!
En svår slalom ingång, men vi kom igenom nollad här oxå!! :-)
Men ungefär efter hinder 14-15 så kände jag att Kaja "dog" kraften i henne tog slut, men hon kämpade sig in i mål och gjorde sitt bästa hela vägen. tyvärr blec det 0.99 i tidsfel, men vad gör det!!!
Vi kom på 6plats!! Det säger kanske en del om banan ;-)

Så igår åkte jag hem med en sm nolla och en sm pinne!!!
Innan blev Kaja trött efter bara ett halvt lopp nu höll hon ju 1,5lopp så det är en stor förbättring för Kaja och det verkar ju funka med blodkorv och persilja för hon var betydligt piggare! Duktiga Kaja!!!


Jag och Kaja på väg in på banan i agility klassen


Tina har fyllt fickorna... Dags för uppvärming för Pärla och tina!


Tina och Pärla diskade sig i agility klassen för Pärla ramlade i det hala gräset och när hon reste sig va hon inte alls där Tina hade planerat och hon hoppade ett hinder på fel håll.


Mia och Etna i agility klassen


Jag och Kaja har samtal innan starten på hoppklassen


Kaja på starten...


När jag och Kaja hade tävlat färdigt satt jag och mös med mina hundar och pratade med allt och alla som vanligt ;-)


Min mormor och morfar var och tittade på mig när jag tävlade, min morfar på bilden som spanar på hundar


Tina och Pärla i starten på hoppklass, Tina som kämpar med att få Pärla att stå i starten som hon gör på träning... ;-)


Min snälla mormor köpte saker till mina hundar, ett halsband till Glada och två pip leksaker, snälla morföräldrar jag har!!

hej å hå luden tå


Kommentarer
Postat av: Tina

Ni va jätte duktiga igår, tyvärr är jag själv i ett sill stimm nu, nej disk stimm va d.



Men man måste våga på tävling oxå och uppenbarligen funkade det inte.....mer träning...



Lag kompisarna

2008-09-14 @ 15:16:53
Postat av: Malin, Signe o Eddie

Gratulerar!

2008-09-14 @ 18:45:12
URL: http://freewebs.com/malinsigne
Postat av: Mia o:c

Hej

Fina bilderna blev från Sofiero!! Tyckte ni var duktiga igår!!

Ses snart

Kram Mia, Etna o Hekla

2008-09-14 @ 21:24:30
URL: http://www.agilityetna.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0