Vad är "normal"??

Ja de kan man minsann fråga sig!
jag sitter här å funderar på hur det är att leva me en brun mellan pudel som heter Glada, en sak kommer ja fram till å de e att de e iaf INTE  ett "normalt" liv ;-)
Att vakan kl 6 varje dag av att en pudel står neranför sängen å hoppar på sina bakben upp å ner hela tiden så öronen flyger, sen ta sig ut i köket me en pudel som hoppar upp i sidan å gör "topp spinn" i luften me mig som avstamps ramp...
Sen e de ut å kissa med givietvis inslag av "tok ryck" när man kommer in igen å råkar vilja sova en stund till måste hon blänga på en när man säger, nu går vi å lägger oss igen.
Medans Kaja nöjt sover en stund till bara hon har fått mat ;-)
Sen forstätter hela dagen me det ena galnare upptåg än de andra, saker försvinner plötsligt, saker går sönder, mattor asas omkring som om de vore en tygbit, mob åker rundor på golvet, jackor drars ner från klädhängare å bits sönder...
Ja varje dag e de något...
E me skräck blandad kännsla man öppnar dörren när man jobbat, vet ju aldrig vad som möter ens blick....
På kvällen tränas det i regel, efter typ 10min börjar Glada lugna sig å kan tänka, vissa gånger går de så sjukt j*vla bra så man fattar de inte, nästa gång så finns de ingen träning nära....
Som den gången ja skulle träna inkallning(inte alls längesen), Glada sitter snällt kvar, när ja ropar kommer hon i full fart, precis innan mig flyger en svala upp typ 5m bakom mig, vad gör Glada?
inte sätter sig fot, nej hon rusar som en galning efter denna stackars svala, som gör allt i sin makt för att hinna undan, så där springer Glada över HELA apell planen me en svala framför sig i typ 1min innan svalan kunde komma högre upp i luften å försvinna, då stannar Glada å ja e rosenrasande vid detta laget, så tittar hon på mig springer glatt emot mig å går in å sätter sig fot.... Vad ska man göra i de läget?? ha ha ha....
Men man kan inte säga annat än att min lilla Glada har stor personlighet!
Det var som ja sa till en vän, när man har en hund som Glada kan man välja mellan två saker, antingen skrattar man åt allt el så gråter man.... Å jag har valt att skratta ;-)
Hon svarade, hon, jag hade gråtit... ha ha ha

De e ju en väldans tur att Glada har en så förståndig stora syster som Kaja, ibland (läs ofta...) ser jag hur Kaja tittar på Glada när hon har sina upptåg, drar en suck, tittar på mig i samförstånd å går för att lägga sig någonstans där hon inte riskerar att få en pudel över sig... Tur hon e så klok att hon förstår....

Nej nu ska ja packa de sista, åker till Frostavallen i Höör hela helgen, där arangeras Flat Mästerskapet.
Ska va funktionär å kasta döda fåglar!

hej å hå luden tå

Kommentarer
Postat av: Sara E B

Tycker jag känner igen alla dessa tokerier i mammas lilla Jaffa. Blir lite nervös över vad som koma skall....

2009-08-09 @ 19:14:03
URL: http://www.saraedgrenbokman.se
Postat av: Mia o Belgartöserna

Livet blir aldrig normalt när man har bruna hundar.... ;)

Jag vill ha FOTO på ert nya boende!!!

Kram från Oss

2009-08-13 @ 21:43:28
URL: http://www.agilityetna.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0