Jobb, träning, vardag

Denna gången blir det inga bilder, bara text ;)
Livet i lilla Osby går sin gång, jobb, träning e väl det som tar mest tid.
Önskar ibland att sömn ingick i det som va högst prioiterat men så e inte fallet. Men man lever ju bara en gång :)

Jag hjälper Lillan & Jolly med sin träning av agility. Det går framåt med stora steg!!
Lillan tränar flitigt så hon å Jolly börjar förstå varandra å allting faller sakta på plats, det är så underbart att hjälpa till när man märker framstegen å viljan hos föraren å hunden!!

Jag, Frida & Emmy va hos Mia å tränade. Som vanligt var det mkt givande, helt otroligt vilket öga för detaljer Mia har!
Dom timmarna vi e där ger så ofantligt mkt!
Så nu tränars det flitgt på "evighets svängen" å blindbyte!!
Som jag sa hos Mia, Glada e "för duktig" för mig, gör ja mina tecken å hjälper rätt å i rätt stund blir allting helt enkelt super bra, men jag e inte alltid så tajmad så det blir perfekt, vi klarar oftast övningen men med dåliga svängar mm. Jag är inte riktigt van att styra en hund i den hastigheten som Glada har där av problemen.
Himmla tur jag har Mia som hjälper mig å har tålamod med mig å min galna pudel å att hon tror på oss som ett team! det kan stärker mig i motgångarna!
Skam den som ger sig! bara att träna på!!!

Nästa stora äventyr är Varberg 14/11 då vi gör våran första officiella klass 1 start!
Har inga stora krav om plac el pine, vill mest bara att det ska kännas bra å ha flyt i banan!

Den 8/11 tävlar Frida & Bellla lydnads klass 1 å satsar på att ta sitt sista 1pris så dom kan få sitt LP1, gissa om jag å hundarna ska dit å heja!!! :)

Imon väntar träning med Allround proffsen, alltid lika kul att träna ihop med dom!!
Vi är verkligen ett härligt sammansvettsat gäng!! :)

hej å hå luden tå


Kommentarer
Postat av: Lillan

Tack snälla Malin för att du hjälper oss!

Jag förstår det du skriver om att hänga med Glada

när det går fort.. Det känns som det är tajmingen som jag nog också måste få till med Jolly ;-)

Kram

Lillan,Snowie&Jolly

2009-11-05 @ 06:47:11
URL: http://snowieochjolly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0