Att leva med Glada

Nu tänkte jag ge er alla en inblick i min vardag med en liten pudel valp vid namn Glada...
Varje morgon börjar med att klockan ringer klockan 6 och då börjar det, Kaja och Glada hjälps åt att så snabbt som möjligt få upp ur sängen genom en utarbetad plan som består av att Kaja springer i cirklar neranför sängen samtidigt som hon gnäller och Glada står på två ben i sin kompostgaller hage och skriker!
När jag kommit ur sängen så rusar båda ut i köket och fortsätter snurra som om dom va border collie, dom svälter ju!!
Iallafall enligt dom ;)
När maten har serverats och vi har kommit in igen inbillar jag mig att jag vill sova en stund till för jag har ju faktiskt semester!
Men om det blir någon sömn till brukar Glada avgöra, för vissa dagar vill hon inte somna om i sin hage utan står och gnäller konstant, jag som är envis ligger vaken i sängen och väntar ut henne tills hon tystnar och kanske sover en liten stund eller går upp.
Sen börjar lilla Glada att springa runt här hemma som en galning, nu är det dags för morgon gymnastik enligt henne.
Jag och Kaja gör frukost till mig och försöker äta, men ungefär varannan minut får jag resa mig  för att ta något ur Gladas mun som hon inte borde eller får tugga på.
När frukosten är avklarad så gör jag ofta ett tappert försök att klä på mig, men det är inte så enkelt för oavsett vad jag håller i eller försöker få på eller av mig hänger Glada i det, har många märken efter valp tänder i mina kläder nu... ;)
Runt 10-11 brukar Glada bli trött igen och sover, lugnet lägger sig.
Men sen runt lunch brukar hon vakna igen och då ger vi oss ofta ut på en runda, springa i skogen, gå i byn el åka i cykel korgen när Kaja springer breve brukar det bli.
Men det är inte bara att gå med Glada, nej då hon tar allt som kommer i hennes väg oavsett äcklighets graden på det...
Hon försöker kampa med kopplet, bita i Kaja, dra i kopplet....
Men efter en stund är vi hemma igen och efter lite sprig här hemma brukar hon sova.
På kvällen åker vi ofta och tränar, Glada har förstått vad agility planen är och när vi närmar oss börjar hon bål dra i kopplet och när vi är framme och jag binder upp henne SKRIKER hon hela tiden och gör sitt yttersta för att komma lösa och springa rundor!
Hon hörs hela vägen in till klubb stugan... Men hon tycker iallafall att det är roligt!!! :)
När vi är hemma igen brukar hon springa rundor lite innan hon slocknar snällt under soff bordet som är hennes favorit plats!
Som ni kanske har förstått är Glada en väldigt aktiv och framåt valp, men samtidigt helt UNDERBAR!
Hon har en stark personlighet och är väldigt smart och påhittig, hon har tex själv kommit på hur hon öppnar locket på sop tunnan på toa och stjäler allt som ligger där....
Men hon charmar en med hela sin galnenhet!
Är så glad att jag valde denna lilla underbara hund uppe i Stockholm hos Susanne!

Nu på fredag åker jag till Öland för att titta på SM, pappa sa lite med skräckslagen röst när jag sa att jag kommer och lämnar Kaja och Glada på fre förmiddag, ja mamma kanske kan ta ledigt på eftermiddagen och vara hemma... hahaha

Så nu önskar jag min mamma och pappa all lycka till i helgen! ;)

hej å hå luden tå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0