Cup i Kristianstad

Ikväll har jag varit på en agility cup i Kristianstad, super trevligt!!!
Riktigt roligt då alla tävlade på samma bana oavsett vilken klass man tävlar i, det enda som skiljer oss åt är att dom som tävlar i klass 2 får 2sek tids till-lägg och dom som tävlar i klass 3 får 4sek tids till-lägg.
Jag startade både med Nolte och Kaja, riktigt super nöjd med båda två!!! :)
Nolte som inte tränat sen feb gjorde ett super lopp, dock en rivning som va helt mitt fel, svängde honom alldeles för kraftigt!!! Men annars skötte Nolte hela banan exemplariskt!
Jag hade bestämt mig för att springa så skorna glöder med Kaja vilket jag oxå gjorde (tror Mia hade fällt en tår av lycka om hon hade sett det) och det gick riktigt mega bra!!! Våran tid blev 28,30 och va den näst snabbaste tiden!! Vilket resulterad i en tredje plats trots 4sek till-lägg!
Så nu är det bara att köra på nästa cup den 9/7 :)
Lite bilder från kvällen...


Här stannar jag upp Nolte lite innan däcket, som sagt han e inte riktigt utbildad, mammas hund som jag lånar ibland ;)


Jag och Nolte samlar oss innan starten, kolla hans fokus på banan!! Nolte gillar verkligen agility!


Jag och Kaja har vårat "samtal" som vi alltid har innan start...


Nu har starten gått


Slalom


Nu springer vi i mål och Kaja siktar på hinken med leksaker och godis ;)


Så här trött blir man om man heter Glada och har varit på tävling, ser ni allihopa hon är helt stilla!! ;)

Hej å hå luden tå


Kommentarer
Postat av: Malin, Signe o Eddie

Heja heja och grattis igen! Och nu får du se upp för Eddie också.. Hihi..

2008-06-19 @ 16:19:46
URL: http://freewebs.com/malinsigne
Postat av: mamma

Med en flatte går allt väldigt bra!!Varför har inte alla flatte???

2008-06-19 @ 22:19:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0