Träning en söndag kväll

Nu är klockan snart elva och jag har precis kommit in efter att ha tränat hundarna här utanför min lägenhet en stund. Kaja va lite "över tänd" trots att vi tränade lydnad så det tog ett tag innan hon lugnade ner sig och gjorde det hon skulle men sen gick det super bra! :)
Glada och jag har tränat sitt nu ett tag och hon har fattat det, har tränat in redan från början ett komando när hon "får" resa sig så nu kan ja backa ett steg ifrån henne och hon sitter kvar! :) Tänkte prova att redan från början lägga in ett komando när "momentet" är slut och hon kan röra sig såp får jag kanske lättare med sitt kvar och ligg kvar, min tanke är att det ska bli mer naturligt och än så länge verkar det funka! Men vi leker bara in allt än, att gå och titta på mig och att sitta, och hon tycker det är super kul!
Imorgon ska vi träna agility, tävling på lördag. Måste svänga Kaja riktigt nu in i det sista så förhoppningsvis lyssnar hon på lördag ;)
Glada får bara springa igenom tunnlar och över bommen även där leker vi bara, men hon tycker det är sjukt kul, blir helt till sig när vi går emot agility banan och jag får ha henne kopplad hela tiden annars springer hon upp på bommen hela tiden ;)
Men det är ju tur att hon gillar det!
nej nu ska jag sova

hej å hå luden tå

Kommentarer
Postat av: cecilia

Att man kan så mycket ork efter ätit pizza visste jag inte! Vi gick och la oss......

2008-06-02 @ 10:52:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0