En riktig liten galning!!

Då har jag påbörjat min så kallade semester...
Men lilla Glada ser till att det inte blir någon vilsam semester vill jag lova ;)
Små valpar brukar ju fort bli trötta, inte här inte! Vadå sova? Varför då? Jag ska leka!
Tuff som en lys mask är hon oxå, har inte sett henne bli rädd en enda gång än, så det verkar ju lovande!
En riktigt härlig valp med MASSOR av energi! Roligt! 
Varje morgon vaknar hon klockan 6 och är super pigg, äter kissar sen måste det lekas en bra stund om jag ska få chansen att vila lite till. Om det går så får jag kanske lägga mig i sängen igen runt 7 och efter en viss övertalning vilar hon iallafall en liten stund...
Sen är det full rulle! Då brukar klockan vara runt halv 8-8 och då är det bara att stiga upp,
för då har hon energi till tusen!
Brukar försöka äta frukost samtidigt som jag hundra gånger ger henne en leksak istället för att bita i min pjamas, räddar katten från hennes angrepp, lägger upp filten som hon drar ner gång på gång.
 Räddar mina sandaler, flyttar sladdar och lägger tillbaka mattan hon drar omkring...
Så ni förstår tar detta en liten stund, ingen lugn frukost här inte!
Sen är det bara att kasta på sig klädder och ge sig iväg på en liten utflykt så hon får se och göra något.
Idag var vi på klinten och lekte, stora gröna fält man kan få riktiga pudel fnatt på! :) 
Sen när vi kommer hem brukar hon sova iallafall en timme eller två om jag har tur.
Men då gäller det att inte låta för mycket så hon vaknar för då börjar cirkusen igen.
Sen efter lunch brukar vi gå ut och leka av oss ordentligt här på gräset för då kryper det i pudel benen igen!
Kvällen ser lite olika ut men något måste hon hitta på ;)
Så en lugn avslappnad semester är bara att glömma för värre blir det ;)

Glada är tänkt att oxå ha en framtid som tävlings hund i både lydnad och agility och förhoppningsvis bli lika duktig som stora syster Kaja och då blir även hon sponsrad av animalix,precis som Kaja är! :)
Gå gärna in på www.animalix.se och titta rundor!

Lite bilder från dagens utflyktimage108
Pudel fnatt...

image109
Titta vem som sover! Ute på balkongen

hej å hå luden tå

 

Kommentarer
Postat av: Malin

Jisses vad söt hon är.. Visste inte du innan du gick och blev med pudel att dom är galna ;)

2008-05-13 @ 16:48:19
URL: http://freewebs.com/malinsigne

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0